nieuws

Samen het verschil maken

Achtergrond

Vanuit de visie de categorie gezonder te maken, trekt Vrumona samen met ondernemers op om de al jaren gaande volumedaling van de categorie te keren. Het ideale frisdrankenschap begint met Water.

Samen het verschil maken

– Sponsored content door Vrumona –

Groei realiseren door te innoveren

De strategische keuze van Vrumona om groei te realiseren door te innoveren op gezondere proposities en actief in te zetten op het terugbrengen van calorieën werpt zijn vruchten af; Vrumona laat het aantal calorieën harder dalen dan de markt en weet een reductie te laten zien van -7,4% over haar totale portfolio tegenover -4,6% voor Food Totaal Nederland (Nielsen MAT 17 2017). Vrumona groeit de laatste jaren tegen de negatieve trend in, in volume komt de groei nu uit op +8,2% en in omzet op +10% (Nielsen MAT wk 17 2017).

Hoge rotatie waters

In de nieuwe AH supermarkt (vvo 3000 m2) van ondernemers Theo Driessen en dochter Carmen in Arnhem staat Water nu aan het begin van het schap, op circa 5 meter. Een inrichting die overeenkomt met het advies van Vrumona voor het ideale schap. Carmen Driessen ziet duidelijk dat ook haar klanten bewustere keuzes maken binnen de categorie. ,,Water is bij ons groot en echt een impulsartikel. Zeker als het warm weer is, zie je dat de omzet van waters sterk toeneemt. De gemiddelde omzet per meter binnen Water ligt inmiddels net zo hoog als de gemiddelde omzet per meter binnen Sappen. Binnen traditioneel fris is het aandeel gezondere proposities zoals een Pepsi Max al vrijwel net zo groot als de reguliere varianten. Onze klanten kiezen dus echt bewust voor een gezonder alternatief. Daarom ben ik ook blij hoe Vrumona, vanuit haar visie het schap gezonder te maken, de samenwerking invult én samen wil kijken hoe we dat spel met de shopper op de winkelvloer nog beter kunnen spelen.”

Gezamenlijk ondernemerschap met shopper centraal

,,Nieuwe innovaties worden ook niet zomaar weggezet in het schap”, zo vervolgt Carmen, ,,we kijken echt samen hoe we dat vanaf het begin groot kunnen gaan maken. Er worden winkelactivaties ontwikkeld die bij ons als grote supermarkt passen en omzet genereren. Vrumona weet heel goed wat aansluit bij onze shoppers, we doen veel tailor made. We creëren beleving in en rond het frisdrankenschap, op een manier die aanspreekt. Voor ons is dit een samenwerking die we graag zien, omdat het ons samen groter maakt.”

Reageer op dit artikel