nieuws

Goed werkgeverschap begint bij goede communicatie

Achtergrond

Supermarkten krijgen het met de aantrekkende economie lastiger om nieuwe medewerkers te werven en om medewerkers te behouden door de toenemende concurrentie op de arbeidsmarkt. Goed werkgeverschap kan de sleutel zijn om zowel bestaande medewerkers te behouden als nieuwe medewerkers aan te trekken.

Goed werkgeverschap begint bij goede communicatie

Sponsored content door R&R WFM

In goed werkgeverschap is het voornamelijk belangrijk dat je de medewerkers rust geeft door duidelijk en helder te communiceren. Daarbij is natuurlijk de basis om volgens de CAO te betalen en tijdig te roosteren. Echter vinden veel ondernemers en bedrijfsleider het lastig om mensen slim in te plannen in het rooster. Dit kan heel eenvoudig door een slimme planningssoftware te gebruiken als R&R.

Binnen R&R wordt niet alleen de mogelijkheid geboden om roosters te plannen, je kan veel meer met deze slimme planningssoftware. Door vooraf inzicht te krijgen in de productiviteit en loonkosten, kun je jouw medewerkers beter inplannen en je winkel sturen. Dit draagt bij aan een betere winkelbeleving en een hogere klanttevredenheid. Deze beter sturing draagt daarnaast bij aan goed werkgeverschap doordat medewerkers weten wat er van hen verwacht wordt.

Daarnaast is deze software volledig in de cloud. Op deze manier wordt je ontzorgd op het gebied van backups, beveiliging, updates en beschikbaarheid. Dure investeringen in servers behoren tot het verleden. R&R WFM wordt 24 uur per dag, 7 dagen per week gemonitord. Je kunt roosteren op elke computer met een internetverbinding, waar en wanneer je maar wilt.

Wanneer de roosters zijn vastgesteld, is het essentieel dat deze goed en helder worden gecommuniceerd naar de medewerkers. Dit kan tegenwoordig eenvoudig via de R&R job app. Middels één app worden alle medewerkers geïnformeerd over hun eigen persoonlijke rooster. Daarnaast kunnen ze zelf verlof inzien en verlofaanvragen via de app versturen. Ook kunnen eenvoudig diensten worden geruild met andere medewerkers. De ondernemer of bedrijfsleider houdt hierbij echter de controle en overzicht. Daarnaast worden medewerkers al automatisch uitgefilterd die de dienst van de desbetreffende persoon niet op zich kunnen nemen. Wanneer de app ook gekoppeld is aan de R&R WFM software, dan worden alle wijzigingen automatisch verwerkt in de planningssoftware.

Dit alles zorgt ervoor dat zowel de ondernemers of bedrijfsleiders en de medewerkers weten wat er van hen verwacht wordt. Dit geeft rust en draagt bij aan goed werkgeverschap. Supermarkten die de communicatie goed regelen, tijdig betalen en voor een goede werksfeer zorgen, vinden makkelijker nieuwe medewerkers. Bestaande medewerkers worden dan ambassadeurs en vertellen in hun netwerk over hun werkervaring. Dan werf je als vanzelf vanuit je netwerk van bestaande medewerkers.

Meer weten over R&R WFM of over de R&R job app? Kijk op www.rr-wfm.com

Reageer op dit artikel