nieuws

Bolletje winnaar Marketing Award categorie Ontbijt

Achtergrond

Bolletje werkt onverminderd aan de uitrol van haar strategische visie, waarbij het stimuleren van variatie in het ontbijt centraal staat. De focus ligt op verantwoord ontbijten en het tempo van innoveren in de diverse ontbijtsegmenten blijft hoog.

Bolletje winnaar Marketing Award categorie Ontbijt

Marketing manager Sándor van Mil en sr. Trade marketeer Dennis Berg zien de Marketing Award in de Ontbijtcategorie dan ook als een mooie waardering voor de inspanningen in het afgelopen jaar. ‘Met de focus op een verantwoord ontbijt zijn er in het afgelopen jaar weer introducties geweest van voedzame en verantwoorde proposities die passen bij het Nederlandse ontbijt en de Nederlandse smaak. Verbetertrajecten blijven doorlopen en dit jaar zijn er diverse optimalisaties op bestaande producten doorgevoerd. Ook is Bolletje in de voor haar nieuwe categorie Ontbijtgranen gestapt. 2017/2018 is echt een jaar van verantwoord vooruit, waarmee we laten zien dat we onze positie als het bakkersmerk van Nederland stevig blijven uitbouwen.’ Dat het ook succesvolle introducties waren, blijkt wel uit de maar liefst vier nominaties voor de Wheel of Retail binnen de Ontbijtcategorie waarvan er twee verzilverd zijn: voor Bolletje Noten & Granen repen en Bolletje Vezelrijk Beschuit.

Minder suiker & meer vezels

Met Bolletje Krokante Ontbijtgranen heeft Bolletje laten zien ook binnen Ontbijgranen het onderscheid te kunnen brengen. Van Mil: ‘Het segment krokante muesli kent een scala aan producten met een hoog suikergehalte. Met tot wel 70 procent minder suiker dan andere krokante mueli’s biedt Bolletje met Krokante Ontbijtgranen een verantwoord alternatief. Het enthousiasme van de consument voor deze verantwoorde ontbijtgranen was direct groot. Recent is het verpakkingsdesign verder aangescherpt waardoor we ook additionele kopersgroepen aanspreken. Met stip binnengekomen in de Introtop 20 is de toegevoegde waarde duidelijk voor zowel consument als retail.’

Het reduceren van het suikergehalte heeft Bolletje ook binnen het segment Mueslirepen ingezet. ‘Het verantwoorder maken van het Mueslirepensegment is gebeurd met de introductie van Noten & Granen repen. Repen die ruim 50 procent minder suiker bevatten dan andere repen met noten en granen en tegelijkertijd voor circa 25 procent uit vezels bestaan.’ Het terugbrengen van het suikergehalte geldt ook voor bestaande producten als Bolletje Goed Bezig! en Bolletje Oerknäck. In deze laatste is het suikerpercentage met 50 procent verlaagd. Ook wordt er nu raapolie in plaats van palmolie gebruikt. Dat zorgt ervoor dat het percentage gehard vet eveneens met 50 procent is teruggebracht. ,’Bolletje Oerknäck bevat nu ook meer vezels. Niet alleen suiker, ook vezels spelen steeds meer een rol in het gezondheidsbesef van de Nederlandse consument. In het Beschuitsegment zijn we daarom gekomen met een vezelrijke Bolletje propositie, wat succesvol is opgepakt door de consument. Tenslotte is met Lichte Crackers binnen het Crackersegment de keuze vergroot en richten we ons op de lichte ontbijter.’

Juiste haakje vinden

Vorig jaar is een geheel nieuw communicatieplatform ontwikkeld. Het inspelen van Bolletje als bakker op concrete consumentenbehoeftes staat hierin letterlijk centraal. Berg: ,’Oerknäck, Ontbijtgranen, Noten & Granen repen en Ontbijtcrackers zijn volop onder de aandacht gebracht. Het heeft laten zien dat het vinden van de juiste haakje, bijvoorbeeld minder suiker of meer vezels, de consument triggert en tot succes leidt. De relevantie van het merk Bolletje is er weer verder door vergroot.’

Dit artikel is gesponsord door Bolletje.

Reageer op dit artikel