nieuws

Nutricia Early Life Nutrition

Assortiment

De eerste duizend dagen van een mensenleven zijn de basis van een gezond leven, weet Nutricia Early Life Nutrition. Daarom ontwikkelt het concern al meer dan 120 jaar uitgebalanceerde baby- en peutervoeding.

Nutricia Early Life Nutrition

Sponsored content door Nutricia

Het leven van een kindje begint met moedermelk, vertelt marketing directeur Sónia Penim. “Deze voeding moet een solide basis leggen voor de rest van hun leven. Wanneer moeders na zes maanden, om wat voor reden dan ook, kiezen voor flesvoeding, bieden wij ze daarom opties, inspired by nature.” Deze opties worden continu onderzocht, benadrukt ze. En dit onderzoek leverde recent Nutrilon Opvolgmelk 2 op, de vernieuwde versie van Nutrilon Standaard 2. Een doorbraak, vertelt sales directeur Niels Bultman opgetogen. “De grootste relaunch in tien jaar, die binnenkort op de markt komt.” Deze doorbraak zit hem in het proces erachter, legt hij uit. “Dat nu ingrediënten niet alleen toevoegt, maar ook aan elkaar koppelt.”

Informatie delen

De gezondheid van toekomstige generaties is altijd het uitgangspunt geweest van Nutricia, benadrukt de sales director. Daarom houdt het concern zich uiteraard aan de vereisten en richtlijnen die er zijn om passende voeding voor deze kwetsbare groep te produceren, en investeert het tevens op continue basis in eigen onderzoek. Onderzoek dat innovaties als het vernieuwde Nutrilon 2 oplevert. Een groot deel van de resultaten van deze onderzoeken deelt Nutricia met organisaties als voedingsinstituten en met haar trade partners, vertelt Bultman. “We streven er naar om het complete verhaal van de eerste duizend dagen van een kindje brengen, en niet alleen het onze. Een eenduidig verhaal brengen richting de consument, via zoveel mogelijk on- en offline kanalen, zorgt alleen maar voor nog meer winst in die eerste precaire fase van een kindje.”

'De gezondheid van toekomstige generaties is ons uitgangspunt'

Educatie, presentatie, navigatie

Omtrent voeding voor baby’s en peuters heerst vandaag de dag namelijk nog best wat onduidelijkheid, legt Penim uit. “In een tijd waarin informatie altijd en overal beschikbaar is, is deze informatie tegelijkertijd erg tegenstrijdig. Deze tegenstrijdigheid zorgt er voor dat ouders, uiteraard met de beste bedoelingen, toch nog vaak voeding aan hun kinderen geven die niet in balans is. “Behalve educatie is presentatie daarom essentieel, gaat Bultman verder. “Het brengen van het juiste product en een goede navigatie in het schap, zodat ouders direct vinden wat hun kindje nodig heeft.” Daarnaast is variatie anno 2018 belangrijk, benadrukt hij. “Niet alleen omdat we in Nederland te maken hebben met verschillende culturen en leefwijzen, maar vooral ook omdat een kind juist in die eerste duizend dagen een smaakpatroon leert ontwikkelen.”

Een goed verhaal op de winkelvloer

De drogisterij of supermarkt speelt dan ook een belangrijke rol in het begeleiden en sturen van ouders, benadrukt Penim. “Op deze plek doen vrijwel alle consumenten tenslotte hun dagelijkse boodschappen. De ruimte die hier beschikbaar is voor producten, variatie en informatie is een groot voordeel.” Juist de samenwerking met de trade partners is in de missie van Nutricia -ieder kind een goede start in het leven geven-, dan ook essentieel, vertelt de marketing manager. “Wij bieden passende oplossingen voor zowel ouders als kind, en een gevarieerd en uitgebreid assortiment. Door dit verhaal en de bijbehorende informatie goed door te vertalen op de winkelvloer, wordt de bewustwording van ouders omtrent het belang van goede voeding in de eerste duizend dagen alleen maar groter.” Dat deze gezamenlijke aanpak zijn vruchten afwerkt is al zichtbaar, benadrukt ze. “Alleen in 2017 al, is de bewustwording al met tien procent toegenomen, blijkt uit onderzoek.”

In het vergroten van deze bewustwording speelt de keuze van een ouder tussen bijvoorbeeld een zelfgemaakte maaltijd of een potje geen rol, benadrukt Bultman tot slot. “Waar het ons om gaat, is dat kindjes de juiste hoeveelheid ingrediënten binnenkrijgen.” Het belerende vingertje wordt dan ook bewust niet opgeheven. “Ouders hebben tenslotte al genoeg aan hun hoofd en de adviezen vliegen ze doorgaans om de oren. Daarom bieden wij ze duidelijkheid én opties, samen met onze partners.”

Meer informatie? www.nutriciavoorjou.nl

Reageer op dit artikel