nieuws

Servero 100% Appelmoes: baanbrekend en ‘on trend’

Assortiment

Dat Servero 100% Appelmoes een grote innovatie was, dat wisten ze wel bij Coroos. Maar dat de retail en de consument er zo goed op zouden reageren was een fijne bijkomstigheid. Inmiddels zijn er naast de potten ook porties in cups en een nieuwe innovatie staat op de planning. De Foodmagazine Marketing Award voor Conserven gaat naar Servero 100% Appelmoes. Een fraaie innovatie, precies passend in de tijd, zonder toegevoegde suiker of andere toevoegingen en gemaakt van 100% appel.

Servero 100% Appelmoes: baanbrekend en ‘on trend’

Marketing Manager Elke Schroevers: ‘Het is niet moeilijk om appelmoes te maken zonder suiker toe te voegen, maar wel om het dan nog lekker te laten smaken. Wij investeerden in een nieuwe technologie en kregen het wel voor elkaar. We willen iedereen laten genieten van natuurlijk de lekkerste producten, die qua smaak, kleur en textuur zo dicht mogelijk bij het oorspronkelijke product blijven. Er was al appelmoes zonder toegevoegde suiker, met minder toegevoegde suiker of moes met sapconcentraat, maar Servero 100% Appelmoes is echt uniek omdat het helemaal geen toevoegingen bevat en toch net zo lekker (of zelfs lekkerder!) smaakt dan appelmoes die consumenten kenden.’

De afzender, Coroos, is bij de retail vooral bekend als leverancier van huismerken. Vanwaar deze stap met een nieuw A-merk?

Elke Schroevers

‘Wij willen dé nummer 1 innovator én de nummer 1 kostenleider zijn in het bewaren van al het goede van groente en fruit. Met onze professionele familieorganisatie willen we de consument helpen aan een dagelijkse portie gezondheid. Het is onze visie dat de gehele appelmoescategorie op termijn zal overgaan naar producten zonder toegevoegde suiker, dus zowel private label standaard als private label extra kwaliteit en A-merk. Wij willen geen niche invullen, maar echt de markt herdefiniëren. En wij kunnen die hele markt afdekken.’

‘We hebben gekozen om onze nieuwe appelmoes onder het A-merk Servero in de markt te zetten, omdat we zo zelf de regie over communicatie, promotie en activatie zoals sampling hebben. Onze campagne is gebouwd op de twee pijlers awareness en trial; zo veel mogelijk consumenten moeten het product kennen en als ze het eenmaal geproefd hebben, willen ze niets anders meer.’

De jury van de Foodmagazine Marketing Award roemt de introductie van Servero 100% Appelmoes: ‘Klein, bescheiden, maar met een pakkende introductie. Echte appelmoes. Mooi inspelend op de trend van gezondere voeding met minder suiker.’ Hadden jullie anders verwacht?

‘We zijn er zeer trots op. Of we dit verwacht hadden… we hadden het zeker wel gehoopt. Tegelijk vind ik het ook niet heel verrassend, omdat er de afgelopen jaren eigenlijk te weinig is gebeurd op het gebied van innovatie in dit segment. En deze innovatie is gewoon erg goed: het smaakt echt heel lekker en het is een passend antwoord op een zeer relevante consumentenbehoefte. Wat wel heel positief is, is dat Servero 100% Appelmoes zo goed door de retail en door de consument is opgepikt. Year to date week 24 hadden we een omzetaandeel van ruim 12 procent!’

Welke plannen zijn er voor de toekomst?

‘We zijn begonnen met de 100% Appelmoes in pot, die goed door de retail is opgenomen en overal verkrijgbaar is. Inmiddels is de range sinds week 16 uitgebreid met Servero 100% Appelmoesjes in cups, die ook landelijke distributie hebben. En onze positionering ‘Natuurlijk de lekkerste’ leent zich (in combinatie met onze investering in nieuwe technologie) bijzonder goed voor méér van dit soort baanbrekende innovaties. Nog deze zomer komen we met meer nieuws.

Dit artikel is gesponsord door Servero.

 

Reageer op dit artikel