artikel

Haasnoot Fish inspireert met vers-convenience

Column

Haasnoot Fish inspireert met vers-convenience

‘Met mooie visdelicatessen maken we vis weer interessant voor jong en oud’.

Vis is gezond, smaakvol en zit boordevol omega-3. Een perfect product voor de gezonde(re) leefstijl waar de consument zo naar streeft, zou je zeggen. Toch valt dit in de praktijk nog wat tegen, merkt Haasnoot Fish Group. Door te innoveren en proactief mee te denken met de retail, maakt de visproducent en -leverancier vis daarom weer top of mind.

(dit expertartikel verschijnt onder verantwoordelijkheid van Haasnoot Fish Group)

Wie het gemiddelde visschap in de supermarkt bekijkt, loopt niet meteen over van inspiratie, vertelt Frans Kegge, sales & marketing director bij Haasnoot Fish Group realistisch. “Doorgaans zijn het de bekende moten en wellicht wat visburgers en delicatesse-achtige producten, maar daarna houdt het veelal op.” Zonde, vindt de voormalig eigenaar van Polaris Visdelicatessen en oprichter van het merk Novo Mare (Polaris sloot zich in 2014 aan bij Haasnoot Vis, red.), want in het segment vis zit veel potentie. Die potentie heeft slechts een andere blik nodig, ziet hij eveneens. Een jongere blik, welteverstaan, om vis aantrekkelijker te maken voor een bredere doelgroep. Ondanks de nog immer doorzettende gezondheidstrend is vis bij jongvolwassenen namelijk nog steeds een ondergeschoven kindje in de retail. In tegenstelling tot de viswinkels in Nederland, signaleert Kegge. Waar de behoefte aan vis en mooie visdelicatessen bij de jongere consument duidelijk stijgende is. Die trend kan daarom heel goed in de retail worden doorgevoerd, benadrukt hij. “Mits we dus de producten door een jongere bril bekijken.”

Via de juiste kanalen

Practice what you preach, vindt Haasnoot en daarom nam de producent en distributeur zelf het voortouw. Om te beginnen door de variant mild gezuurde haring op de markt te brengen, via de juiste kanalen en met alle handvatten die nodig zijn om het product in de boodschappenmandjes te doen belanden. “Om de jongere consument te bereiken”, vertelt Kegge, “hebben we veel ruchtbaarheid gegeven aan de mild gezuurde haring via culi-specialisten en foodbloggers: dé kanalen waar men in de leeftijdscategorie 20 tot 35 jaar zijn informatie en inspiratie vandaan haalt. En hebben we niet alleen voor een mooi nieuw product gezorgd, maar ook voor inspiratie over bereidings- en eetwijzen.” De jongere consument staat namelijk best open voor een lekker visproduct, weet Haasnoot uit onderzoek, mits er toegevoegde waarde is en gemak een grote rol speelt. Haasnoot lanceert daarom dit najaar meer tapas-achtige visproducten. Vers-convenience, die niet alleen inspeelt op de wens van de consument, maar eveneens op de behoefte aan creativiteit en onderscheid bij de retail. Van roggebroodhapjes met zalm en roomkaas, tot smaakvolle delicatessen met makreel, garnalen en haring.

“Het visschap kan en moet spannender”, vindt Kegge. “Met decennialange vakkennis en een uitgebreid en kwalitatief hoogwaardig assortiment zijn wij de aangewezen partij om de retail hierin te ondersteunen. Met een focus op zowel traditioneel als innovatief weten wij wat de conventionele en de nieuwe consument nodig heeft.” In die missie vis beter over de bühne te brengen, is Haasnoot niet alleen adviseur, maar vooral ook gesprekspartner, benadrukt de sales & marketing director. “Door te innoveren en proactief mee te denken met onze partners geven wij onze vis en visproducten een boodschap mee en streven wij naar een win win-situatie voor iedereen.”

haasnoot-logo

 

 

 

 

www.haasnootfishgroup.com

Reageer op dit artikel