artikel

Mobiele presentatie-eilanden

Column

Mobiele presentatie-eilanden

Duurzame blikvangers op uw winkelvloer.
Een ieder die werkzaam is in de (food)retail zal het bekend in de oren klinken: onhandige displays die onnodig veel ruimte innemen in de winkel, na gebruik overbodig zijn en bovendien niet passen in het veelal toch al te volle magazijn. Aan deze euvels komen met de innovaties van Cabka-IPS, ontwikkelaar en producent van efficiënte retail-oplossingen, een eind.

(dit expertartikel verschijnt onder verantwoordelijkheid van Cabka-IPS)

Met ruim 35 jaar ervaring in het ontwikkelen en produceren van pallets en retail solutions, voorzag Cabka-IPS jaren geleden al een duidelijke behoefte aan onderscheid en praktische oplossingen voor op de winkelvloer. Dit leverde op maat in te richten mobiele presentatie-eilanden op, die flexibel zijn ín gebruik en ná gebruik, en waarmee de retail op een mooie manier de aandacht kan vestigen op producten en acties.

Praktische en betaalbare oplossingen

“Wij bieden praktische en betaalbare oplossingen die de retail in staat stellen zich te onderscheiden”, legt sales director Jürgen van Herp uit. “Onze mobiele presentatie-eilanden zijn in feite stabiele bodemframes met daarop een kunststof of kartonnen mantel. Op deze mantel staat een vlak of schuin stapelbaar opzetframe, waar het promotie- of actieproduct op wordt gepresenteerd.” Deze basiselementen worden door Cabka-IPS in grote hoeveelheden geproduceerd, waardoor de kosten laag blijven, benadrukt hij. “De mantel kan daarentegen met kleur of foto’s individueel worden ingevuld, waardoor acties en promoties jaarrond onderscheidend en gepersonaliseerd kunnen worden aangeboden.”

 

Jaarrond confrontatie door de hele winkel

Juist het feit dat de mantel op maat kan worden ingericht maakt de mobiele presentatie-eilanden uniek, benadrukt Van Herp. “Het kunnen vervangen van de mantel, en dus de boodschap, biedt retailers de mogelijkheid om gedurende het hele jaar verschillende acties onder de aandacht te brengen, met verschillende communicatie-uitingen.” Een service waar de Duitse Bünting Group bijvoorbeeld, het bedrijf achter onder meer Famila, Combi en Minipreis, al jaren gebruik van maakt. “Onze mobiele presentatie-eilanden zorgen bij alle Bünting-winkels voor effectieve confrontatie door de gehele winkel. Van agf tot snoep, van health care tot promoties rondom feestdagen en sportevenementen.” De mobiele presentatie-eilanden van Cabka-IPS zijn perfect geschikt om in te zetten als second placement, legt de sales director uit. “Of het nu gaat om groenten en fruit, bloemen, bakkerij- of verzorgingsproducten… XL-supermarkt of buurtsuper… De mobiele presentatie is altijd een blikvanger op de winkelvloer.” Omdat de eilanden gemakkelijk aan de ruimte kunnen worden aangepast, zijn ze bovendien efficiënt en praktisch, vult hij aan. “Na afloop van een actie kunnen ze in een handomdraai worden opgevouwen en ingeklapt, waardoor ze ook in het magazijn zeer weinig ruime innemen.”

 

Met meer dan drie decennia internationale ervaring in het ontwikkelen en innoveren van retailoplossingen, weet Cabka-IPS waar de behoeften en mogelijkheden liggen, benadrukt de sales director. “Retailers worstelen al jaren met de rompslomp en de inefficiëntie rondom tijdelijke acties en promoties en de presentatie hiervan. Met onze strakke, doch gepersonaliseerde oplossingen, die weinig ruimte in nemen op de winkelvloer en in het magazijn, bieden wij een betaalbare, onderscheidende en duurzame oplossing.”

 

www.cabka-ips.com

Reageer op dit artikel