blog

Tien jaar terug: Wouter Kolk

Column

Toen: Wouter Kolk heeft een voorkeur voor franchise. Nu: Wouter Kolk zoekt een oplossing met franchisers.

Tien jaar terug: Wouter Kolk

Juni 2006

Wouter Kolk is nog niet zo lang directeur van Etos als hij met Foodmagazine praat over de staat en ambities van de drogisterijketen. Kolk benadrukt in dit blad onder meer dat hij gelooft in het franchiseconcept. ‘Omdat ondernemers een goede rol kunnen vervullen. Ik denk dat dat belangrijk is en het is een snelle manier van groeien. Ze zijn lokaal deskundig, hebben vaak sneller een vestiging en ze hebben een heel groot eigenbelang.’ Ook stelt hij dat Etos moet worden gezien als de partij die bij uitstek snel producten opneemt. In 2006 is dat juist concurrent Kruidvat. ‘Dat zouden wij moeten zijn. Bij innovaties van A-merken zijn wij vaak te laat.’

Juni 2016

Wouter Kolk zegt begin 2015 bij zijn aantreden als topman dat hij meer ondernemerschap wil zien in de winkels. ‘Ik denk dat het goed is om wat slagvaardigheid terug te brengen in de organisatie’, aldus Kolk vlak na zijn aanstelling. Dat ondernemerschap en het versneld invoeren van nieuwe producten is te merken onder het bewind van Kolk. De marktleider lijkt ook in uitstraling weer de marktleider, ook al zou je ook kunnen zeggen dat een aantal vernieuwingen onder het bewind van Van der Laan reeds waren geïniteerd. Onder Kolk moet AH er echter nog wel steeds uitkomen over de e-commerce-activiteiten.

Reageer op dit artikel