blog

Kijken met Kim: Cookie van eigen dough

Column

Kim de Smit is eigenaresse van Foodsafari.nl en vlogt iedere twee weken voor Foodmagazine op inspirerende dingen in foodretail. Deze keer gaat het over de cookie dough bar in Rotterdam.

Kijken met Kim: Cookie van eigen dough

Steeds meer bedrijven maken een cross-over naar een andere categorie. Vaak zijn het A-merken die hun brand sterker willen wegzetten door nu zowel in KW als in het versschap aanwezig te zijn. Het is een soort vervaging van de grenzen. Blurring onder de fabrikanten, if you will.

Compleet nieuw concept

Er wordt naarstig gezocht naar samenwerkingen, nieuwe producten of categorieën waar nog niet eerder iemand aan gedacht had. Heel tof, want het vergt vaak creativiteit en daardoor ontstaat echte innovatie. In de horeca ontdekte ik per toeval een fantastisch voorbeeld van een compleet nieuw concept met echt een innovatief nieuw product: The Bakers Dough.

Hotspot in Rotterdam

Misschien niet ganz neue voor wat betreft het idee: cookiedough bestaat al langer als ingrediënt en in sommige grotere wereldsteden zelfs al als product. Maar lieve mensen, daar past Rotterdam nu ook bij! Bij deze hotspot kun je namelijk een bakje koekjesdeeg krijgen. Het is eigenlijk zoals een ijsconcept: kies je smaak deeg, kies je toppings en finishing touches en dan lekker opsmikkelen. Het hoort zeker niet in de health-trend (hoewel ze wel een raw/vegan/paleo-variant-iets hebben) en best part: het smelt niet, dus je kan zelfs een bakje mee naar huis nemen. ‘Wil ik dat’ vraag je je nu vast af? Trust me: dat wil je. En dat wil het thuisfront ook.

Bekijk het vlogje

Hoe het precies werkt en smaakt zie je in m’n vlogje, maar mocht je in Rotterdam zijn dan stel ik voor dat je even gaat kijken hoe de horeca weer even een compleet nieuwe productcategorie uit de grond stampt! Enjoy!!

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels