artikel

Drie vragen aan: Marwin Dekkers

Interview Premium

Drie vragen aan: Marwin Dekkers

Marwin Dekkers stond in de branche lange tijd bekend als de directeur van online supermarkt Vershuys. Tegenwoordig staat hij aan het roer van Recycold in Venlo, een winkel voor duurzame eenmalige verpakkingsoplossingen voor gekoelde distributie.

Waarom ben je weg bij Vershuys en zit je nu in Recycold?

‘De ontwikkeling van Recycold heeft bijna drie jaar geduurd. In april van dit jaar is het bedrijf officieel gestart. Het is dus in feite in het kielzog van Vershuys gegroeid. In mijn tijd bij Vershuys was ik al bezig met het ontwikkelen van nieuwe oplossingen voor het vervoeren van verse producten. Ik ben uit Vershuys gestapt, omdat de Nederlandse uitrol van de producten die we nu met Recycold presenteren, me te lang duurde. Het gaat om recyclebare eenmalige coolpacks en distributiedozen, die we coolboxen noemen, en waarmee verse producten gekoeld kunnen worden vervoerd. Dit gaat het de komende twee jaar helemaal worden, daar ben ik van overtuigd. Om die reden wil ik me honderd procent focussen op Recycold.’

Kun je meer vertellen over je producten?

‘De coolpacks en coolboxen zijn gemaakt van duurzame en voedselveilige materialen, zoals karton en papier. Voor de ontwikkeling is onder meer samengewerkt met de HAS Hogeschool in Den Bosch. We noemen het one-way verpakkingsoplossingen. Met andere woorden, de klant kan wanneer de boodschappen zijn uitgepakt de doos opvouwen en bij het oud papier gooien. Ook de coolpacks in de doos kunnen zo direct gerecycled worden. De gel die in de coolpacks zit is 100 procent natuurlijk en niet schadelijk voor mens en het milieu.’

Wie zijn je klanten?

‘Dat zijn een groeiend aantal leveranciers van versproducten, maar ook bedrijven die maaltijden willen bezorgen. Door onze samenwerking met PostNL hoeven die partijen zich niet druk te maken over bijvoorbeeld  het opbouwen van een gekoeld wagenpark of de ontwikkeling van een duurzame koelbox. Daar is met de toename van online foodverkoop steeds meer vraag naar. Door deze box is het mogelijk om je product maar liefst dertig uur lang passief te koelen. Daarmee kan je mooie ambachtelijke product zelfs op een veilige hygiënische wijze Milaan bereiken, mocht je daar een klant hebben. Cool was nog nooit zo cool. Op dit moment zijn we ook in gesprek met supermarktketens, foodproducenten en diverse retailers over een samenwerking.’

Reageer op dit artikel