artikel

Henri Luijk nieuwe category manager bij Vriesia

Interview

Vriesia, groothandel in zelfzorggeneesmiddelen en drogisterij-artikelen, heeft met Henri Luijk een zeer ervaren category manager in huis gehaald. Zijn kennis past bij de groeistrategie, laat het bedrijf weten.

Henri Luijk nieuwe category manager bij Vriesia

Wat trekt u aan in deze nieuwe functie?

‘Gezamenlijk met mijn nieuwe collega’s de inkoop- en categorieafdeling verder uitbouwen. Hier kan ik al mijn verworven kennis en kunde inzetten. Vriesia is klaar voor verdere groei en is perfect in staat als onafhankelijke en flexibele groothandel in zelfzorggeneesmiddelen en drogisterij-artikelen alle kanalen te bedienen.’

Hoe belangrijk zijn supermarkten voor Vriesia?

‘Naast onze groei in online, pharma en de uitdagende drogisterijmarkt blijven, ondanks dat het aantal foodklanten stabiel is, de supermarkten ook nog steeds belangrijk voor ons.’

Waar gaat u zich de komende tijd vooral op richten?

‘Ik richt mij op het oppakken van de categorie personal care. Daarnaast zal ik mij bezig houden met leverancierscontacten en het onderhouden van bestaande relaties en het werven van nieuwe afnemers in de totale drogisterij- en foodmarkt.’

Wat heeft u in vorige functies in uw werkzame leven gedaan en waar was dat?

‘Van 1975 tot 2000 heb ik gewerkt voor internationale bedrijven als Unilever, Warner Lambert, Red band/Venco(CSM), NL Pharma en Haribo in diverse functies van regionaal -en nationaal accountmanager tot commercieel en algemeen directeur. Sinds 2000 tot heden beheer ik een zelfstandig interim- en adviesbureau met uiteenlopende projecten in de pharma- en zoetwarenindustrie. De laatste 10 jaar waren dit projecten voor retailers en groothandels in de drogisterij, apotheek en Healthcare branche. Daarnaast heb ik bij Faco-Retail en DIO drogisterijen gewerkt als hoofd categoriemanager. Vervolgens heb ik bij Foetsie Rotterdam als manager gewerkt en een IJslandse onderneming geholpen bij het opstarten van de in- en export en verkoop van IJslandse natuurproducten op de  Nederlandse markt.’

Reageer op dit artikel