artikel

Bart Fischer (7BFT) ziet digitale kansen voor supermarkten

Achtergrond Premium

Bart Fischer (7BFT) ziet digitale kansen voor supermarkten
Archieffoto Albert Heijn, Hoofddorp. Foto: Dijkstra bv

Supermarkten kunnen het hoofd bieden aan digitale concurrentie door met een onlinebril naar hun fysieke winkels te kijken. Ook in winkels is het mogelijk bezoekersaantallen te meten en realtime heatmaps te maken. ‘Plak online en offline eens op elkaar’, stelt Bart Fischer (7BFT) voor. Hij spreekt wekelijks meerdere retailers over technologie en innovatie op de winkelvloer. Het ene voorbeeld is concreter dan het andere, maar alle zijn technisch mogelijk en actueel.

‘Het klinkt futuristisch, maar het gebeurt écht allemaal nu’, besluit Bart Fischer zijn presentatie over digital instore experience binnen de supermarkt. Hij is een van de sprekers op het congres Digital Food 2019 van Emerce en Foodlog, eind maart. ‘Ik praat met meerdere partijen per week over deze ontwikkelingen’, zegt de adviseur en oprichter van 7BFT, als hij tijdens de vragenronde merkt dat aanwezigen de net gegeven voorbeelden lijken te beoordelen als abstracte toekomstmuziek.

Reageer op dit artikel