artikel

Vernieuwde Pampers Baby Dry glansrijk op 1 in stayersonderzoek

Assortiment

Welke topintroducties uit 2016 zijn twee jaar later nog steeds succesvol ? Dat is wat het stayersonderzoek van IRI, dat Foodmagazine publiceert, duidelijk maakt. En Pampers Baby Dry (vernieuwd) staat in de laatste editie op nummer 1.

Vernieuwde Pampers Baby Dry glansrijk op 1 in stayersonderzoek

Met een groei van 12 procent en een totale omzet van bijna 21 miljoen euro, is de vernieuwde Pampers Baby Dry de duidelijke winnaar van het stayersonderzoek. Het zorgt voor blijvende nieuwe omzet. Het stayersonderzoek is uitgevoerd door marktonderzoek– en adviesbureau IRI.

Grootste innovatie

Procter & Gamble, moederbedrijf van Pampers, is voortdurend bezig met het innoveren van het complete assortiment. De grootste productlijn binnen het complete portfolio wordt gevormd door de Pampers Baby Dry luiers. ‘In 2016 zijn drie absorberende banen toegevoegd aan deze luier, waardoor het vocht nog beter kan worden opgenomen. Hierdoor houdt de luier beter zijn vorm en wordt het comfort voor de baby groter. De luier gaat minder hangen. Deze innovatie uit 2016 was de grootste innovatie van de afgelopen tien jaar op onze Pampers Baby Dry lijn’, legt brandmanager Caroline Hoefsloot uit. Voordat het product op de markt werd gebracht, is jarenlang productonderzoek gedaan in combinatie met consumentenonderzoek onder ouders.

Hoefsloot: ‘In 2016 kwam deze innovatie positief uit al deze testen en onderzoeken en was het dus klaar voor lancering. Pampers Baby Dry is nog steeds een van de grootste productlijnen binnen ons assortiment. Binnen deze lijn hebben we ook luierbroekjes gelanceerd, waarna we een verandering in consumentengedrag zagen. Steeds meer ouders kiezen voor luierbroekjes vanwege de combinatie van gebruiksgemak, goede fit en sterke absorptie.’

Waarde creëren in markt waarin volume dalend is

Hoefsloot is heel content met het resultaat van Pampers Baby Dry en de eerste plaats in het stayersonderzoek. ‘We zijn uiteraard blij dat de consument onze innovaties en productverbeteringen weet te waarderen’, aldus Hoefsloot die aangeeft dat Procter & Gamble de innovatie met de absorberende banen inmiddels ook heeft toegepast op de luierbroekjes van Pampers Dry. ‘We zien dat consumenten steeds meer op zoek gaan naar een luier die nog beter comfort biedt voor de baby en daarnaast gemakkelijk in gebruik is. Sinds onze communicatie zich meer richt op het segment van luierbroekjes, zien we deze categorie hard groeien.’

‘Dit helpt ons om waarde te creëren in een markt waarin het volume dalend is door een dalend geboortecijfer. Daarnaast zijn het afgelopen jaar ook op onze premium lijn innovaties geïntroduceerd. Bovendien hebben we naast een volledige premium luierbroekjes lijn ook meerdere maten gelanceerd, waardoor we het luierbroekjessegment nog harder hebben laten groeien. Als A-merk binnen een dalende markt zien we het als onze taak om te blijven innoveren en daarmee waarde te blijven creëren binnen de categorie.’

Dit artikel is gesponsord door Procter & Gamble

Reageer op dit artikel