artikel

Topjaar voor ijsthee en waters

Assortiment Premium

Een dalende consumptie van klassieke frisdranken, een verschuiving naar suikerarme en zero-varianten, en een almaar groeiende populariteit van (smaak)waters. Frisse dranken met weinig of geen suikers hebben de toekomst, waarbij ijsthee het bijzonder goed doet.

De icetea-verkopen blijven stijgen, vooral aangejaagd door proposities met minder suiker en groenetheevarianten. Ook de verschuiving van koolzuurhoudende naar koolzuurvrije ijsthee zet door. Zo’n één op vijf icetea-aankopen is nu nog een koolzuurhoudende variant, met een groeiend aandeel suikervrij. 2018 was een uitzonderlijk goed icetea-jaar. Volgens Nielsen kwamen de verkopen 20 procent hoger uit. Er werd voor €25,5 miljoen meer verkocht, daarmee kwam de markt uit op €149 miljoen totaal.De komst van een tweede A-merk, Fuze Tea, en een sterk jaar van Lipton Ice Tea hebben in combinatie met een warme zomer tot deze verkooppiek geleid. Unilever meldt dat Lipton Ice Tea Green in 2018 zelfs een omzetplus van 25,7 procent noteerde.

Lees het hele artikel op Distrifood.nl:

Topjaar voor ijsthee en waters

Reageer op dit artikel