artikel

Vis verandert in lifestyleproduct

Assortiment Premium

De vis-, mossel- en garnalenbestedingen in Nederland stijgen, mede door de positionering van vis als lifestyleproduct. En gezondheid verkoopt. Het aandeel gecertificeerde visproducten steeg door.

Vis heeft een gezond imago. Al jaren wordt aangeraden vaker vis op het menu te zetten. Dit vertaalt zich nu ook in de supermarktomzet. Kochten Nederlanders volgens GfK in 2017 nog voor €73 euro aan vis en €21 euro aan schaaldieren, in 2018 was dit opgelopen naar respectievelijk €86 en €26. Het aandeel van de supermarkten in de totaalverkoop van vis, schaal- en schelpdieren bleef rond de 80 procent liggen. Jongeren en tweeverdieners kopen relatief weinig vis, schaal- en schelpdieren, gezinnen met kinderen geven er relatief het meest aan uit. Zij zitten volgens GfK op een fair share van 106.

Lees het hele artikel op Distrifood.nl:

Vis verandert in lifestyleproduct

Reageer op dit artikel