artikel

Aziatisch snelst groeiend in maaltijden

Assortiment Premium

Thais, Indiaas, Mexicaans en Arabisch behoren binnen de categorie maaltijden en maaltijdversierders tot de snelst groeiende segmenten. De verkoop van curries en kokosmelk is booming, terwijl de verkoop van gemaksoplossingen in peulvruchten en groente profiteert van toepassingen in TexMexen Midden-Oosten-gerechten.

De Aziatische keuken blijft een van de grootste segmenten in de categorie maaltijden en maaltijdversierders. De Nielsen cijfers (MAT wk 12 2019) spreken voor zich. Indonesisch gaat met een omzet van ruim €11 miljoen aan kop, maar deze markt staat wel onder druk. Thais en Indiaas volgen met circa €6 en ruim €1 miljoen en zitten op een omzetindex van 109. Curries hebben zich de laatste jaren stevig ontwikkeld. Dat lijkt nog wel even door te gaan. Volgens Nielsen zat de omzet het afgelopen jaar op een index van 108, in volume was de index 111. Het gros van de groei in curries komt op conto van Fairtrade Original met de groene, gele en rode curry op nummers 1, 2 en 3. Recentelijk werden hier bij Albert Heijn, Plus, Deen en DRG de Panang en Massaman curry aan toegevoegd.

Lees het hele artikel op Distrifood.nl:

Aziatisch snelst groeiend in maaltijden

Reageer op dit artikel