nieuws

HEINEKEN innoveert in alle biersegmenten

Assortiment

De biercategorie doet het goed! HEINEKEN speelt in die positieve ontwikkeling een grote rol en zij weet met talrijke initiatieven de groei aan te blijven jagen.

HEINEKEN innoveert in alle biersegmenten
Heineken innoveert in alle biersegmenten.

(artikel aangeleverd door Heineken)

De biercategorie is in 2016 met 46 mln euro consumentenomzet gegroeid. (bron: Nielsen scantrack 2016). HEINEKEN speelt daarin een belangrijke rol. De strategie met een sterke focus op waardecreatie door innovatie, werkt! De drijvende kracht achter de groei die HEINEKEN toevoegT in de biercategorie is dankzij innovaties in alle segmenten van de biercategorie. Ook in de eerste helft van dit jaar ligt het innovatietempo onveranderd hoog en zijn vijf innovaties ingestroomd.

Heineken 0.0

HEINEKEN speelt een leidende rol in het 0.0% segment en dat zal met de introductie van de spraakmakende Heineken 0.0 alleen maar verder versterkt worden. Na ruim twee jaar onderzoek en gebruik van nieuwe brouwtechnieken is het optimale recept gecreëerd voor het eerste alcoholvrije bier onder het moedermerk Heineken. De brouwer is erin geslaagd om net als de reguliere Heineken de alcoholvrije variant hetzelfde verfrissende karakter, fruitige tonen en een licht moutige body mee te geven. Ook met Heineken 0.0 ervaart de consument een echte bierbeleving, maar dan zonder alcohol. Variëren op de momenten waarop de consument kiest voor Heineken, met of zonder alcohol, zonder concessies te doen aan de smaak is nu mogelijk. Voor het eerst wordt afgeweken van het bekende Heineken groen en is er gekozen voor blauw, de kleur van de alcoholvrij categorie.

Amstel en Brand Ongefilterd

Het grote volume binnen bier wordt uiteraard nog gevormd door pils, maar dat daalt wel jaar op jaar. Met de introductie van Ongefilterd pilsener onder de merken Amstel en Brand wil HEINEKEN daar nu een halt toe roepen. Ongefilterd pilsener is relatief onbekend in Nederland en Heineken is nu de eerste die ermee op de markt komt. Ongefilterd pilsener is van nature troebel en kent een volle, zachte smaak. De karakteristieke smaak van zowel Amstel als Brand is behouden gebleven. Pilsdrinkers kunnen nu variëren binnen de categorie pils, de stap naar Speciaalbier is voor een deel van de pilsdrinkers nu nog te groot. De verwachting is dat deze introducties het pilssegment met 1% zal laten groeien.

Radler & Desperados
In het Fruitig & Fris segment komt HEINEKEN met de nieuwe Amstel Radler Dubbel Citrus. Daarmee wordt ingespeeld op de behoefte om een alternatief te bieden voor met name niet-Radler kopers die het huidige assortiment minder doordrinkbaar vinden. Binnen het Fruitig & Fris segment is het trendy biertje Desperados de absolute topper onder de jong volwassenen. De sterke groei van trendy bieren (+21%) wordt met 53% gedreven door Desperados (bron: Nielsen). Nieuw is nu Desperados Mojito, geïnspireerd op de beroemde Mojito cocktail en de huidige cocktailtrend. Het is een Tequila flavoured bier verrijkt met de smaak van Mojito elementen: limoen en verfrissende munt. Minder bitter en dichterbij de smaak van Mojito. Dat zal zeker nieuwe consumenten aantrekken en naar verwachting het segment een boost geven van 6%.

Reageer op dit artikel