blog

Kijken met Kim: De Hoptail

Column

Kim de Smit is eigenaresse van Foodsafari.nl en vlogt iedere twee weken voor Foodmagazine op inspirerende dingen in foodretail. Deze keer gaat het over de hoptail.

Kijken met Kim: De Hoptail

Mono-concepten, superspeciaalzaken of zoals ik ze graag noem: One-trick-pony’s. Zaken die één ding of product verkopen en dat dan als een baas. Iedereen kent ze, want laten we wel wezen: elke lokale snackbar is ineens een haute friture geworden en elke bar een ‘craft-beer-café’.

Keuze is reuze

Het wordt steeds zichtbaarder in het straatbeeld, wat een Foodsafari alleen maar toffer maakt natuurlijk! De keuze is reuze. Wat ik dan écht tof vind om te zien zijn de spin-offs van deze zaken. Met alle koffieconcepten heb je nu ook allemaal toffe tea-bars met de meest bijzondere smaken. Of als spin-off van een hyper-health-café is er nu ook een restaurant dat alleen maar avocado-gerechten serveert.

Biertjes in de bierboutique

Pas kwam ik een erg gave spin-off tegen van de craft-beer-bars: de Bierboutique. In deze zaak serveren ze wederom biertjes van allerlei kleinere en grotere brouwers, maarrr ze hebben het concept zo ingestoken dat ook de vrouw zich welkom voelt in een bierbar.

Hoptail; allesbehalve horrible

Nou voelde ik me persoonlijk nooit zo onwelkom in een bierbar, maar blijkbaar hadden wij vrouwen daar wel last van en dat is nu opgelost. Prachtige inrichting, een vrouwelijke bier-sommelier Lisa die je advies geeft over welk biertje bij jou past én zogenaamde hoptails op de kaart. Dit zijn cocktails met, as you may have guessed, bier. Klinkt horrible,maar smaakte top!

Missing link

En dat is eigenlijk de missing link vinden tussen een doelgroep en een product. Daar een brug slaan en daarmee iets innovatiefs neerzetten op de markt. En als je niet weet waar te beginnen: begin dan eens met een hoptail van Lisa ter inspiratie!

Groetjes, Kim!

 

Reageer op dit artikel