blog

Ondertussen in 020: Aldi’s boodschap

Column

Ondertussen in 020: Aldi’s boodschap

Plotsklaps neemt een onbekend voertuig bezit van het fietspad langs de Admiraal de Ruijterweg. De fietser moet wel een zwiep aan het stuur geven om een botsing te voorkomen.

Met een gezicht op onweer tuurt hij door het raam van het rollende obstakel. Wat heb ik nou aan m’n fiets hangen, zie je hem denken. Het is een blauw karretje, bestickerd met het Aldi-logo. Achter het stuur een man, z’n man bun wiebelt mee op het ritme van de auto. De geïrriteerde fietser valt de chauffeur niet op, hij heeft slechts oog voor het rode fietspad. Ook de inzittenden van de voorbijrazende tram kijken met verwonderde blikken naar het voort- hobbelende blauwe koekblik. Achterop zit een flink scherm dat boven het autootje uittorent. De boodschap op het gevaarte is duidelijk: Aldi heropent zijn vestiging aan de Admiraal de Ruijterweg. Wie aast op buitenkansjes moet vooral deze 21e september het filiaal bezoeken.

Aldi-tasjes

Dat de Aldi populair is, blijkt wel uit het grote aantal Aldi-tasjes dat op de Admiraal de Ruijterweg voorbijtrekt. Niet de goedkope plastic variant, maar hippe, milieuvriendelijke stoffen tassen in alle kleuren van de regenboog, voorzien van het Aldi-logo. Het team achter de Aldi-wagentjes heeft daar echter geen oog voor. Het is pas de derde keer dat de supermarktketen de voertuigen inzet bij een opening, dus de voorbereiding neemt enige tijd in beslag. Voor de deur van de winkel staan twee exemplaren geparkeerd. Volgens de mensen achter het ‘wagenpark’ staan hier allesbehalve snelheidsmonsters. ‘Maximaal 10 kilometer per uur, harder kan ie niet’, weet baas Aldi-auto. De accu van de elektrische vehikels houdt het zes uur vol, lang genoeg om de opening onder de aandacht te brengen.

Foodtruck

De aanwezige dames en heren van het hoofdkantoor, gehuld in maatpakken, aanschouwen het tafereel met gematigde interesse. Buiten staat namelijk ook een foodtruck, en daar wordt gratis yoghurt weggegeven.  De winkel in Amsterdam-West is het zoveelste voorbeeld van het nieuwe gezicht van Aldi. Betere uitstraling, meer vers. Niet iedereen is er op voorhand echter van overtuigd dat de Aniko-winkel op deze plek gaat slagen. ‘Er zijn hier meerdere producten die meer dan €2 kosten. En boven de €2 gaat het pijn doen’, zegt de aanwezige retailexpert Rupert Parker Brady. Op de openingsdag is er van pijn nog weinig te merken.  De stroom volle hippe Aldi-tassen kent geen einde

Foodmagazine presenteert in ieder nummer een portret over de relatie tussen food en de hoofdstad onder de naam ‘Ondertussen in 020’. In deze uitgave de vernieuwde Aldi in Amsterdam-West.

Aldi
Admiraal de Ruijterweg 56C
1056 GL Amsterdam

Reageer op dit artikel