artikel

‘Kracht en pracht van merk maken dat ik hier op de plek zit’

Interview Premium

‘Kracht en pracht van merk maken dat ik hier op de plek zit’

Suzanne Wortman is per 1 februari benoemd als sales manager Retail bij Red Bull. Zij volgt Martijn Loenen op, die verantwoordelijk wordt voor de verkoop van het portfolio bij het out-of-homekanaal. Wortman zet nog meer in op een onderscheidende winkelpresentatie van de bekende energiedrank.

Waarom werd het tijd voor een nieuwe uitdaging bij Red Bull ?

‘Nadat ik meerdere jaren ervaring heb opgedaan als key- en national accountmanager in het retailkanaal en eerder in out of home, is het leiden van het retailteam bij Red Bull een mooie en wellicht ook logische vervolgstap. Mijn ervaring in de samenwerking met een brede range aan klanten vormt een stevige basis om met mijn team de groei van Red Bull in het retailkanaal de komende jaren te continueren.’

Wat wordt uw belangrijkste taak ?

‘Voor de komende jaren is het onze ambitie om de samenwerking met onze klanten verder te intensiveren en te optimaliseren. Binnen die samenwerking en de sterk veranderende markt streven we ernaar de groei van Energy Drinks boven verwachting te laten presteren, vooral gedreven door sterk category management. Ook een onderscheidende winkelpresentatie staat op stapel. We willen komen tot innovatieve manieren om gekoelde verkrijgbaarheid bij de ‘on the go’ consumptie te verbeteren.  Verder worden bovenmatige investeringen gedaan om het merk nog beter te promoten.’

Zijn er bijzondere ontwikkelingen op het gebied van Red Bull gaande ?

‘Red Bull als functionele drank komt steeds meer voor in het dagelijkse gebruikspatroon van de consument. In dat kader zijn al onze campagnes en aanpalende activiteiten erop gericht om de 250 ml Red Bull nog sterker te verbinden met de belangrijkste gebruiksmomenten gedurende een dag, zoals bij het sporten, tijdens de studie en tijdens het rijden. De functionaliteit wordt bij sport bijvoorbeeld ervaren tijdens hardloop evenementen en uitgelegd door onze atleten, waaronder schaatser Kjeld Nuis, en natuurlijk Formule 1-coureur Max Verstappen.’

Wat heeft u bij eventuele vorige werkgevers gedaan ?

‘Red Bull is mijn eerste werkgever. De ambitie van de organisatie, in combinatie met de pracht en de kracht van het merk, zorgen ervoor dat ik hier nog altijd uitstekend op mijn plek zit.’

Reageer op dit artikel