artikel

Diane Klok, AH: ‘Zorginstelling benader je niet via e-mail’

Interview Premium

Diane Klok, AH: ‘Zorginstelling benader je niet via e-mail’
Foto: Diederik van der Laan

De zakelijke markt is goed voor 20 tot 25 procent van de online-omzet van Albert Heijn. Een kwart ervan komt vanuit de zorgsector. Verantwoordelijke is Diane Klok, de kersverse Director B2B van Albert Heijn Online. Ter voorbereiding van het interview met Foodmagazine heeft ze maar liefst twaalf punten klaarstaan op haar tablet om duidelijk mee te maken waarom zorginstellingen bij Ah.nl aan het juiste adres zijn. Van de Menucyclus tot de Budgetmonitor en het dedicated AH-zorgteam. ‘Ik ben ervan overtuigd dat onze propositie één van de beste is en het meest aansluit op de zorgmarkt.’

Albert Heijn is een nostalgie-merk. Mensen in de ouderenzorg voelen er iets bij. Ze denken terug aan vroeger, aan zegeltjes sparen’, zegt Diane Klok trots. ‘Het is relevant dat zij zich vertrouwd voelen bij ons. Het gevoel van comfort, veiligheid. Dat vind ik heel mooi.’

Het is niet de belangrijkste reden om actief te zijn in de zorgmarkt. Dat is eerder maatschappelijke relevantie. Klok: ‘Bij Albert Heijn vinden wij het belangrijk om midden in de samenleving te staan. Zo zijn we ook begonnen, voor Mien met de boodschappen. Dat is voor wie we het doen en het is wat bij ons merk past. We zijn groot geworden door te zorgen voor gezinnen, en vroeger bestonden die geregeld uit tien mensen. Dat correspondeert natuurlijk heel goed met hoe zorginstellingen momenteel georganiseerd zijn, met kleine woongroepen. Net als in de voorgaande 150 jaar, runnen we ook nu weer een groot gezin. Dus in die zin is er een behoefte vanuit de zorgmarkt die wij kunnen invullen. Maar ook het ontzorgen van mensen, met name van begeleiders, past bij ons. Kortom: onze propositie sluit goed aan op de zorgmarkt.’

Reageer op dit artikel