artikel

Categorie Non-food overig: Imperial Tobacco

Onderzoek

Vorig jaar leverde Imperial Tobacco ook al de beste prestaties in de categorie Non-food overig, maar de scores zijn flink versterkt.

Categorie Non-food overig: Imperial Tobacco

Head of sales Gerald Tijssen: ‘We zijn erg blij met de waardering die we krijgen van onze partners voor de intensieve samenwerking. We opereren al jaren onder het motto ‘Work together, win together’, en gezien de scores werkt die aanpak.’

In accountmanagement scoort Imperial Tobacco bijna een half punt hoger. Wat heeft u verbeterd het afgelopen jaar?

‘Alleen door nauw samen te werken met de retailers kun je het rendement van deze lastige categorie positief beïnvloeden. Het is een wederzijdse inspanning. Op die ingeslagen weg zijn we afgelopen jaar verdergegaan. Ons team accountmanagement biedt toegevoegde waarde in de vorm van categorie-ontwikkeling, kennis van wet- en regelgeving en maatwerkoplossingen op de winkelvoer.’

In trademarketing heeft de retail hoge waardering voor jullie inspanningen voor de optimalisatie van de totale categorie. Waar komt dat door?

‘In de basis komt het erop neer dat we onze klanten ontzorgen. We houden hen op de hoogte over actualiteiten in wet- en regelgeving, zoals over de leeftijdscontrole en presentatievoorschriften. Daarnaast geven we advies over optimaal assortiment en rendement. Het is een all-in package, dat we aanbieden aan de hoofdkantoren én vertalen naar de winkelvloer. Want ook daar trainen en ondersteunen we winkelmedewerkers om zo efficiënt en effectief mogelijk te werken. Bovendien proberen we dat te doen op een voor hen zo leuk mogelijke manier. Het is fantastisch om te merken dat die aanpak zo gewaardeerd wordt.’

In supply chain management moet u twee bedrijven laten voorgaan: de leveranciers van tijdschriften; met hoge scores op leveringsbetrouwbaarheid en inzicht in de supply chain van de retail. Is het mogelijk om op die aspecten nog veel te verbeteren?

‘Ons volledige portfolio is van nieuwe verpakkingen voorzien, als gevolg van de nieuwe Europese wetgeving. Met het wijzigen van alle verpakkingen in heel Europa is er enorme druk komen te staan op de fabrieken en supply chain. Ondanks dat zijn onze scores op supply chain toch omhooggegaan. Natuurlijk blijven we hier streven naar continue verbetering.’

Hoe ziet u de goede relatie met de handel komend jaar? Kunt u de koppositie handhaven?

‘Met alle uitdagingen die voor ons liggen, bieden wij veel toegevoegde waarde voor de retail. Alleen indien we echt samenwerken met de hoofdkantoren en in de winkels, kunnen we resultaten boeken. Of we daarmee de koppositie behouden, zien we volgend jaar januari. Wij gaan er in ieder geval alles aan doen om, samen met onze partners, opnieuw optimaal rendement uit de categorie te halen.’ 

Imperial Tobacco

Head of sales Gerald Tijssen en keyaccountmanager Lisanne van der Werken van Imperial Tobacco nemen de Industributie Trofee voor de categorie Non-food overig in ontvangst.

Reageer op dit artikel