artikel

Winnaars Industributie: Hessing Supervers

Onderzoek

Hessing Supervers wint, net als vorig jaar, de Industributie-trofee in de eigen categorie. Dit jaar is dat de nieuwe categorie Private label – Vers, waarin de groepen Agf, Brood en Vlees, vleeswaren, vis, salades en maaltijden zijn samengebracht. Hessing laat ook twee zeer hoog gewaardeerde leveranciers in vlees achter zich. Werd de winst in deze nieuwe categorie verwacht?

Winnaars Industributie: Hessing Supervers
Foto: Koos Groenewold

Algemeen directeur Frank Hessing: ‘Dat we opnieuw bovenaan eindigen lijkt een grotere prestatie dan die van vorig jaar. Je kunt er niet zo maar van uitgaan dat je in zo’n categorie makkelijk wint. Ik vind wel dat een bedrijf als dat van ons in de top moet eindigen. Een goede beoordeling van de retail is belangrijker dan een eerste plaats.’

De retail waardeert het accountmanagement van Hessing een stuk hoger. Was verbetering op dit punt te verwachten?

‘De beoordeling van accountmanagement is in mijn ogen een product van veel factoren; het hangt ook samen met innovatie en supply chain. Weliswaar is supply chain een apart onderdeel in het onderzoek, maar het werkt allemaal door in accountmanagement en category management. We hebben het afgelopen jaar geïnvesteerd in de kwaliteit van de accountteams en in innovaties hebben we veel meer geprobeerd daadwerkelijk goede innovaties neer te zetten. Het gaat daarbij niet om de hoeveelheid, maar om de kwaliteit ervan.’

Ook in relatiemanagement is de score dit jaar nog hoger dan vorig jaar. Wat hebben jullie kunnen toevoegen op dit punt?

‘De hogere waardering is vooral terug te voeren op die kwaliteitsimpuls bij onze accountmanagers. De afgelopen vier jaar hebben we steeds betere accountmanagers gekregen. De kracht van een bedrijf als Hessing is dat we jonge mensen in kunnen opleiden tot een full grown accountmanager.’

Supply chain management is de absolute troef. Jullie score (7,97) steekt ver boven de categorie uit. Wat is het geheim?

‘Multi-disciplinaire teams. Dat is het. Onze supplychainmensen praten rechtstreeks met die van de retailers. Dat maakt je beter, voorkomt problemen en zorgt dat je elkaars werelden beter begrijpt.’

Wat zijn de verwachtingen voor komend jaar?

‘We zullen doorbouwen op wat we nu doen. We houden deze koers al jaren vast. De toekomst zal gemaakt worden door partnerschappen, in ketens mét elkaar. Dus zullen we volgend jaar zeer zeker weer bovenin eindigen.’ 

 

Reageer op dit artikel