artikel

Trend: supermarkten scoren lager in mvo-beleid

Onderzoek Premium

Trend: supermarkten scoren lager in mvo-beleid
Foto: Ronald Hissink

DONGEN – Plus wint voor het vijfde jaar op rij het MVO-rapport van GfK en Foodmagazine. Over het algemeen neemt de waardering van klanten over het beleid rond maatschappelijk verantwoord ondernemen echter af.

Vorig jaar was er sprake van een kentering in het jaarlijkse onderzoek van GfK naar de waardering voor supermarkten op het gebied van mvo-beleid. Het totaalcijfer van Nederlandse supermarkten daalde van 7,21 naar 7,11. Die trend zet in 2019 verder door. De supermarkten komen gezamenlijk nog maar tot het rapportcijfer 7,02 en vrijwel alle onderzochte ketens komen lager uit dan afgelopen jaar. Onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK ziet een duidelijke trend. ‘De daling is zeer breed. Alle gemeten aspecten en bijna alle supermarkten komen lager uit. Aldi en Poiesz zijn de uitzonderingen’, zegt hij.

Lees het hele artikel op Distrifood.nl >>>

Reageer op dit artikel